Niedawno wystartował nowy sezon F1. Z kłopotami, bo przecież tak naprawdę praktycznie wszystkie dyscypliny na świecie mają problemy ze względu na koronawirusa. Fani sportów motoryzacyjnych mogą jednak odetchnąć z ulgą, gdyż znowu mają sposobność oglądać w akcji najlepszych kierowców. Co zaś można grać w ramach tej dyscypliny? Jaka konkretnie oferta została przygotowana przez bukmacherów internetowych?
Jakie zakłady na F1 są dostępne?
Osoby zainteresowane Formułą 1 na 100% nie będą narzekać na ten aspekt. W końcu można swobodnie obstawiać m.in. zakłady krótkoterminowe i długoterminowe. Rozpocznijmy analizę od tej drugiej grupy. W tej kategorii można np. typować końcowego triumfatora całego cyklu. W F1 liczą się rzecz jasna umiejętności kierowcy, ale nie tylko. Tutaj duże znaczenie ma posiadany bolid.
Nic zatem dziwnego, że głównymi faworytami, w obecnie trwającym już sezonie, są ponownie kierowcy Mercedesa. Raczej trudno oczekiwać, by ktokolwiek mógł się do nich zbliżyć na przestrzeni całego sezonu. Od razu chcemy w tym momencie zaznaczyć, że gracze mogą typować nie tylko kierowcę, który zdobędzie mistrzostwo Świata. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zagrać właśnie na najlepszy zespół. Nie spodziewamy się jednak, by te zakłady były szczególnie popularne. Wszystko w tej klasyfikacji wskazuje na triumf Mercedesa, a kursy na ten zespół są natomiast bardzo niewielkie…
140 PLN bez ryzyka w STS
Kod promocyjny: BETONLINE
Jakie jeszcze zakłady długoterminowe można typować? Wśród graczy popularne są zakłady TOP3. Tutaj można spróbować przewidzieć, który kierowca, w ramach klasyfikacji generalnej, zajmie miejsce na podium. Poza tym masz szansę obstawić zakłady typu h2h. Nie tylko pomiędzy kierowcami, ale też zespołami. Wielu zawodowców typuje mniej znane pary w tym zakresie. Tam można bowiem znaleźć bardzo dobre kursy i finalnie nieźle się wzbogacić. Oczywiście, kursy na zakłady długoterminowe zmieniają się tak naprawdę po każdym wyścigu. Można zatem na sam początek przeanalizować daną ofertę, poczekać na rozwój pewnych zdarzeń, a dopiero potem z przytupem wejść do gry.
Forma kierowcy w czasie treningów i kwalifikacji
Bardzo popularne są również zakłady krótkoterminowe. Szczególnie te dotyczące poszczególnych wyścigów. Jak skutecznie grać zaś takie wydarzenia? Na pewno istotne jest, by szczegółowo przeanalizować formę konkretnego kierowcy. Oczywiście, ważny jest posiadany bolid. To musi być punkt wyjściowy do dalszych rozważań. Trzeba zatem pozyskać informacje, które zespoły powinny wieść prym w danym sezonie. Zresztą na podstawie poprzednich wyścigów już można wyciągnąć wiele wniosków – na dalsze etapy sezonu.

Warto też przeanalizować formę zawodników na bazie treningów i kwalifikacji. Zazwyczaj na początku weekendu odbywają się przejazdy testowe. W sobotę mamy zaś kwalifikacje. Rezultaty uzyskane przez kierowców mogą Ci sporo powiedzieć – nie tylko o formie danego zawodnika, ale może nawet przede wszystkim o tym, czy jego bolid dobrze odnajduje się na konkretnym torze. Trzeba również sprawdzić prognozowaną pogodę. Jeśli będzie bowiem deszcz, to jest większa szansa na niespodziewane rezultaty.
Poprzednie wyniki na danym torze
Dobrze byłoby również sprawdzić poprzednie rezultaty kierowcy na konkretnym torze. Często jest tak, że niektóre wyścigi bardzo odpowiadają poszczególnym zawodnikom. Podoba im się np. budowa konkretnego toru, która promuje ich styl jazdy (bardziej agresywny albo defensywny). Jeśli zatem chcesz wytypować, że np. Lewis Hamilton wygra w najbliższym wyścigu, to wcześniej sprawdź, jak Brytyjczyk radził sobie w poprzednich sezonach. Po to, by mieć pewność, że ten tor mu po prostu „leży”. To nie wszystko. Po raz kolejny chcemy odnieść się do konstrukcji danego toru.
W przypadku niektórych wyścigów, klasyfikacja po kwalifikacjach ulega jedynie drobnym zmianom. Chodzi o tory wąskie, gdzie generalnie bardzo trudno jest wyprzedzać. Jeśli zatem nikt nie popełni poważnego błędu, a pogoda nie spłata psikusa, to najprawdopodobniej np. czołowa trójka dojedzie w takiej samej kolejności do mety. Weź to pod uwagę w czasie typowania.